音楽と絵画:モダニズムへの道1815-1915年<br>Rival Sisters, Art and Music at the Birth of Modernism, 1815-1915

個数:

音楽と絵画:モダニズムへの道1815-1915年
Rival Sisters, Art and Music at the Birth of Modernism, 1815-1915

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 414 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781409420705
  • DDC分類 709.034

Full Description

Introducing the concept of music and painting as 'rival sisters' during the nineteenth century, this interdisciplinary collection explores the productive exchange-from rivalry to inspiration to collaboration-between the two media in the age of Romanticism and Modernism. The volume traces the relationship between art and music, from the opposing claims for superiority of the early nineteenth century, to the emergence of the concept of synesthesia around 1900. This collection puts forward a more complex history of the relationship between art and music than has been described in earlier works, including an intermixing of models and distinctions between approaches to them. Individual essays from art history, musicology, and literature examine the growing influence of art upon music, and vice versa, in the works of Berlioz, Courbet, Manet, Fantin-Latour, Rodin, Debussy, and the Pre-Raphaelites, among other artists.

Contents

Contents: Musical paintings and colorful sounds: the imagery and rhetoric of musicality in the Romantic Age, James H. Rubin and Olivia Mattis. Part I Origins: Opsis Melos Lexis: before and around the total work of art, Simon Shaw-Miller; Caspar David Friedrich and music: a 'divine kingdom of hearing'?, Julie Ramos. Part II Dialogues: Berlioz, Delacroix, and La Mort d'Ophélie, Peter Bloom; Music as magic architecture: immersive environments in Baudelaire and Whistler, Suzanne M. Singletary. Part III Realism and Music: Gustave Courbet and music: soundscapes and the total work of art, James H. Rubin; Music as muse: Thomas Eakins's realist agenda in Elizabeth at the Piano, Debra Hanson; 'One art eating the other' in Émile Zola's L'Oeuvre, Michelle Foa. Part IV Musicality in Paint: Manet, Liszt and The Old Musician, Campbell Ewing; Strums the word: Manet's Spanish Singer, Therese Dolan; The musical imagination of Henri Fantin-Latour, Anne Leonard. Part V Grand Schemes and Other Bases: Schwind's 'Symphony': Beethoven, Biedermeier, and the cruelty of romance, Cordula Grewe; Burne-Jones's Le Chant d'amour and the condition of music, Tim Barringer. Part VI Fin de Siècle: Rodin's Beethoven, Olivia Mattis; Grafting a dream: Henri Bergson, Claude Debussy and Henri Matisse, Charlotte de Mille. Art/Music, Music/Art - a bibliography, Olivia mattis; Index.

最近チェックした商品