How to Think Like a Programmer : Problem Solving for the Bewildered

個数:

How to Think Like a Programmer : Problem Solving for the Bewildered

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 250 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781408065822
  • DDC分類 005.1

Full Description

How to Think Like a Programmer is a bright, accessible, fun read describing the mindset and mental methods of programmers. Anticipating the problems that students have through the character of Brian the Bewildered Wildebeest, the slower pace required for this approach is made interesting and engaging by hand-drawn sketches, frequent (paper-based) activities and the everyday tasks (e.g. coffee making) used as a basis of worked examples. How to Think Like a Programmer provides a fun and accessible way to learn the mental models needed to approach computational programmable problems.

This edition is printed in black and white.

Contents

PART I THE REAL WORLD DOMAIN: PROBLEM SOLVING AND SYSTEMATIZING THE SOLUTION
1. Introduction: Starting to Think Like a Programmer
2. A Strategy for Solving Problems
3. Description Languages & Representations
4. Problems of Choices and Repeated Actions
5. Calculating and Keeping Track of Things
6. Extending our Vocabulary: Data & Control Abstractions
7. Object Orientation: Taking a Different View
8. Looking Forward to Program Design
PART II THE COMPUTER DOMAIN: DATA, DATA STRUCTURES, AND PROGRAM DESIGN SOLUTIONS
9. Data Types For Computer Programs
10. Sub-Programming and Baking Cakes: Procedures and Functions
11. Streams and Files, Input and Output
12. Static Data Structures
13. Dynamic Data Structures
14. Object-Orientation Revisited
15. Getting it to Run in Processing: Putting your Programs into a Real Programming Language
16. Testing, Debugging, and Documentation

最近チェックした商品