証拠に基づく教育政策<br>Evidence-Based Education Policy : What Evidence? What Basis? Whose Policy?

個数:

証拠に基づく教育政策
Evidence-Based Education Policy : What Evidence? What Basis? Whose Policy?

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 194 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781405194112
  • DDC分類 371.207

Full Description

This book raises important questions about the extent to which policy can be derived from research and about the kind of evidence which should inform policy.





Challenges contemporary orthodoxies and offers constructive alternatives

Critiques the narrower conceptions of evidence which might inform policy advanced by the 'what works' movement

Investigates the logical gaps between what can be shown by research and the wider political requirements of policy

Examines the different educational research traditions e.g. large population studies, individual case studies, personal narratives, action research, philosophy and 'the romantic turn'

Calls for a more subtle understanding of the ways in which different forms of enquiry may inform policy and practice

Discusses the recognition and utilisation of the insights offered by the rich variety of educational research traditions available to us

Contents

Notes on ContributorsPreface (Lesley Saunders). 1. Educational Research and the Practical Judgement of Policy-Makers (David Bridges, Paul Smeyers and Richard Smith).

2. The Importance of Being Thorough: On Systematic Accumulations of 'What Works' in Education Research (Alis Oancea and Richard Pring).

3. Educational Research and Policy: Epistemological Considerations (David Bridges and Michael Watts).

4. On the Epistemological Basis of Large-Scale Population Studies and their Educational Use (Paul Smeyers).

5. Epistemology as Ethics in Research and Policy: The Use of Case Studies (John Elliott and Dominik Lukeš).

6. Personal Narratives and Policy: Never the Twain? (Morwenna Griffiths and Gale Macleod)

7. Action Research and Policy (Lorraine Foreman-Peck and Jane Murray).

8. Philosophy as a Basis for Policy and Practice: What Confidence Can We Have in Philosophical Analysis and Argument? (James C. Conroy, Robert A. Davis and Penny Enslin).

9. Proteus Rising: Re-Imagining Educational Research (Richard Smith).

Index.

最近チェックした商品