The Genetic and Environmental Origins of Learning Abilities and Disabilities in the Early School Years (Monographs of the Society for Research in Chil

個数:

The Genetic and Environmental Origins of Learning Abilities and Disabilities in the Early School Years (Monographs of the Society for Research in Chil

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 160 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781405184359
  • DDC分類 649

Full Description

Despite the importance of learning abilities and disabilities in education and child development, little is known about their genetic and environmental origins in the early school years.



This study reports results for English (which includes reading, writing, and speaking), mathematics, and science as well as general cognitive ability in a large and representative sample of U.K. twins studied at 7, 9, and 10 years of age
Presents new univariate, multivariate, and longitudinal analyses that systematically examine genetic and environmental influences for the entire sample at all ages for all measures for both the low extremes (disabilities) and the entire sample (abilities)
Draws conclusions have far-reaching implications for education and child development as well as for molecular genetics and neuroscience

Contents

CONTENTS. ABSTRACT vii.

I. INTRODUCTION 1.

II. METHODS 14.

III. NATURE AND NURTURE 49.

IV. THE ABNORMAL IS NORMAL 60.

V. GENETIC STABILITY, ENVIRONMENTAL CHANGE 67.

VI. GENERALIST GENES, SPECIALIST ENVIRONMENTS 82.

VII. CONCLUSIONS AND IMPLICATIONS 105.

APPENDICES 124.

REFERENCES 137.

ACKNOWLEDGMENTS 144.

COMMENTARY.

BEYOND NATURE-NURTURE.

Richard A. Weinberg 145.

DYNAMIC DEVELOPMENT AND DYNAMIC EDUCATION.

Jennifer M. Thomson and Kurt W. Fischer 150.

CONTRIBUTORS 157.

STATEMENT OF EDITORIAL POLICY 159

最近チェックした商品