聴くこととコミュニケーション<br>Listening and Human Communication : 21st Century Perspectives (New)

個数:
電子版価格
¥8,710
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

聴くこととコミュニケーション
Listening and Human Communication : 21st Century Perspectives (New)

  • ウェブストア価格 ¥29,399(本体¥26,727)
  • Blackwell Pub(2010/03発売)
  • 外貨定価 US$ 133.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,335pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 352 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781405181655
  • DDC分類 302.244

基本説明

Offers a state-of-the-art overview of what we know and think about listening behavior in the 21st century.

Full Description

Bringing together top listening scholars from a range of disciplines and real world perspectives, Listening and Human Communication in the 21st Century offers a state-of-the-art overview of what we know and think about listening behavior in the 21st century. Introduces students to the core issues listening theory and practice Includes student friendly features such as editorial introductions to each section and questions for further reflection at the end of each chapter Discussion ranges from historical perspectives to present theory, to teaching and performing listening in the classroom, in health care, and in corporate settings

Contents

List of Figures. List of Tables. Notes on Contributors. Introduction: Perspectives on Listening in the 21st Century (Andrew D. Wolvin, University of Maryland). Part I: Theoretical Overview of Listening: 1. Listening Engagement: Intersecting Theoretical Perspectives (Andrew D. Wolvin, University of Maryland). Part II: Listening Research Methods: 2. Qualitative Research: Critical for Understanding Listening (Michael W. Purdy, Governors State University, Illinois). 3. Quantitative Research in Listening: Explication and Overview (Graham D. Bodie, Louisiana State University and Margaret Fitch-Hauser, Auburn University). Part III: Listening as a Cognitive and Relational Activity: 4. What is Going on in the Mind of a Listener? The Cognitive Psychology of Listening (Margarete Imhof, Johannes Gutenberg University, Mainz). 5. Listening: A Dialogic Perspective (James J. Floyd, University of Central Missouri). 6. The Skills of Listening-Centered Communication (Judi Brownell, Cornell University). 7. Listening in a Second Language (John Flowerdew, City University of Hong Kong and Lindsay Miller, City University of Hong Kong). Part IV: Listening in Contexts: 8. Listening Practices: Are We Getting Any Better? (Sheila C. Bentley, Bentley Consulting). 9. Listening Pedagogy: Where Do We Go from Here? (Laura A. Janusik, Rockhurst University). 10. Perspectives on Intercultural Listening (Melissa L. Beall, University of Northern Iowa). 11. Listening in Spirituality and Religion (Diana Corley Schnapp, Rockhurst University). 12. The Integrative Listening Model: An Approach to Teaching and Learning Listening (Kathleen Thompson, Alverno College, Pamela Leintz, Georgia State University, Barbara Nevers, Alverno College and Susan Witkowski, Alverno College). Index.

最近チェックした商品