作者と作者性:映画論アンソロジー<br>Auteurs and Authorship : A Film Reader

個数:

作者と作者性:映画論アンソロジー
Auteurs and Authorship : A Film Reader

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 322 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781405153348
  • DDC分類 791.43

基本説明

An introductory and comprehensive book on auteurs within film studies; examines a number of mainstream and established directors, including John Ford, Alfred Hitchcock, Howard Hawks, Douglas Sirk, Frank Capra, Kathryn Bigelow, and Spike Lee.

Full Description

Auteurs and Authorship: A Film Reader offers students an introductory and comprehensive view of perhaps the most central concept in film studies. This unique anthology addresses the aesthetic and historical debates surrounding auteurship while providing author criticism and analysis in practice.



Examines a number of mainstream and established directors, including John Ford, Alfred Hitchcock, Howard Hawks, Douglas Sirk, Frank Capra, Kathryn Bigelow, and Spike Lee
Features historically important, foundational texts as well as contemporary pieces
Includes numerous student features, such as a general editor's introduction, short prefaces to each of the sections, bibliography, alternative tables of contents, and boxed features
Each essay deliberately focuses across film makers' oeuvres, rather than on one specific film, to enable lecturers to have flexibility in constructing their syllabi

Contents

List of Illustrations vii

Preface: How to Use This Book xi

Acknowledgments xiii

Introduction 1

Part I: Classic Auteur Theory 7

1 A Certain Tendency of the French Cinema (1954)
François Truffaut 9

2 De la Politique des Auteurs (1957)
André Bazin 19

3 Films, Directors and Critics (1962)
Ian Cameron 29

4 Notes on the Auteur Theory in 1962 (1962)
Andrew Sarris 35

5 Circles and Squares (1963) (excerpt)
Pauline Kael 46

6 The Auteur Theory (1969) (excerpt)
Peter Wollen 55

7 Direction and Authorship (1972) (excerpt)
V.F. Perkins 65

8 Ideas of Authorship (1973)
Edward Buscombe 76

9 Ideology, Genre, Auteur (1977)
Robin Wood 84

Further Reading 93

Part II: The Contexts of Authorship 95

10 The Death of the Author (1968)
Roland Barthes 97

11 The English Cine-Structuralists (1973)
Charles W. Eckert 101

12 Alternatives to Auteurs (1973)
Graham Petrie 110

13 Women's Cinema as Counter-Cinema (1973)
Claire Johnston 119

14 Refocusing Authorship in Women's Filmmaking (2003)
Angela Martin 127

15 The Men with the Movie Cameras (1972)
Richard Koszarski 135

16 Notes on a Screenwriter's Theory 1973 (1974)
Richard Corliss 140

17 Who Makes the Movies? (1976)
Gore Vidal 148

18 Script/Performance/Text: Performance Theory and Auteur Theory (1978)
Peter Lehman 158

19 Studio Authorship, Corporate Art (2006)
Jerome Christensen 167

20 The Producer as Auteur (2006)
Matthew Bernstein 180

21 Authorship, Design, and Execution (1987)
Bruce Kawin 190

Further Reading 200

Part III: Close Readings 201

22 Hitchcock's Imagery and Art (1977)
Maurice Yacowar 203

23 John Ford's Young Mr Lincoln (1970) (excerpt)
Editors of Cahiers du Cinéma 212

24 Towards an Analysis of the Sirkian System (1972)
Paul Willemen 228

25 My Name is Joseph H. Lewis (1983)
Paul Kerr 234

26 Authorship as a Commodity: The Art Cinema and The Cabinet of Dr Caligari (1984)
Michael Budd 249

27 The Place of Women in the Cinema of Raoul Walsh (1974)
Pam Cook and Claire Johnston 255

28 Female Authorship Reconsidered (The Case of Dorothy Arzner) (1990) (excerpt)
Judith Mayne 263

29 Man's Favorite Sport?: The Action Films of Kathryn Bigelow (2004)
Barry Keith Grant 280

30 Authorship and New Queer Cinema: The Case of Todd Haynes (2006)
Michael DeAngelis 292

31 Twoness and the Film Style of Oscar Micheaux (1993)
J. Ronald Green 304

32 Spike's Joint (1998) (excerpt)
S. Craig Watkins 317

Further Reading 323

最近チェックした商品