ソーシャルワークにおけるコミュニケーション(第2版)<br>Communication in Social Work (Practical Social Work) (2ND)

個数:
  • ポイントキャンペーン

ソーシャルワークにおけるコミュニケーション(第2版)
Communication in Social Work (Practical Social Work) (2ND)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 226 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781403916204
  • DDC分類 361.32

基本説明

Identifies the important skills integral to effective communication in social work.

Full Description

Effective communication is a vital part of the social worker's job. This welcome new edition of a classic text provides students and practitioners with essential advice and guidance about communicating and interacting in a range of social work settings.

Based on the author's extensive personal and teaching experience, the text offers a succint introduction to a variety of communication techniques, including symbolic, non-verbal, verbal, written and electronic forms of communication. Importantly, it discusses the perspectives of service users and explores their experiences and interpretations of how a social worker looks, acts and speaks, thus giving a real insight into the implicit messages being conveyed.

New to this edition are Putting it into Practice activities and further reading suggestions, designed to support learning and understanding and to enable readers to reflect critically for practice.

Written in an appealing narrative style that cannot fail to draw the reader in, Communication in Social Work is an engaging and comprehensive book suitable both for social work and social care students and for newly qualified practitioners wanting to refresh their thinking and skills.

Contents

Introduction
Helpful and Effective Communication: The View of Users of Services
Types of Communication: Symbolic, Non-verbal and Verbal
Types of Communication: Written and Information Technology
Building and Maintaining Relationships
Attending and Listening
Sharing Information
Shared Purpose and Assessment
Intervention: Non-verbal and Verbal Techniques for Enhancing Behavioural and Attitudinal Change
Intervention: Written Techniques for Changing Attitudes and Behaviours
Conclusion.

最近チェックした商品