初等教育における科学リテラシー<br>Science Literacy in Primary Schools and Pre-schools (Classics in Science Education)

個数:

初等教育における科学リテラシー
Science Literacy in Primary Schools and Pre-schools (Classics in Science Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 174 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781402046414
  • DDC分類 372

基本説明

Shows how science can be taught via simple technological devices.

Full Description

Science is more than a compilation of facts and figures, although one would not know that from observing classroom lessons in science in elementary schools in many parts of the world. In fact, there are those who argue that science is not appropriate subject content for the early grades of elementary school. There are many schools in which science is simply not present in the earliest grades. Even where science is taught in the earliest grades, it is often a caricature of science that is p- sented to the children. This book offers a vigorous, reasoned argument against the perspective that s- ence doesn't belong in the early grades. It goes beyond that in offering a view of s- ence that is both appropriate to the early grades and faithful to the nature of the scientific enterprise. Dr. Eshach is not a voice in the chorus that claims young ch- dren's developmental lack of readiness for such study. He believes, as do I, that in order to learn science one must do science. At the heart of the doing of science is the act of exploration and theory formation. To do science, we must explore the ways in which the world around us looks, sounds, smells, feels, and behaves.

Contents

Should Science Be Taught in Early Childhood?.- How Should Science Be Taught in Early Childhood?.- When Learning Science By Doing Meets Design and Technology.- From the Known to the Complex: The Inquiry Events Method as a Tool for K-2 Science Teaching.- Bridging In-School and Out-Of-School Learning: Formal, Non-Formal, and Informal.

最近チェックした商品