Hotel Operations Management : Strategic and Resilient Practices

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

Hotel Operations Management : Strategic and Resilient Practices

  • ウェブストア価格 ¥11,347(本体¥10,316)
  • Kogan Page Ltd(2026/02発売)
  • 外貨定価 US$ 52.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 515pt
  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 368 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781398622463

Full Description

This textbook will help students understand the contemporary challenges facing hotel and lodging operations and develop the resiliency and skillsets needed to apprach working in a dynamic global industry.

Hotel Operations Management provides a comprehensive foundation in the principles and practices shaping today's hotel and hospitality sector. Designed for undergraduate and postgraduate hospitality and tourism management students, this textbook bridges academic learning with the realities of managing hotels in a fast-changing world.

Reflecting the recent transformations in global hospitality, it examines how digital innovation, sustainability and evolving guest expectations have redefined operational excellence. Students will gain insight into how hotels implement health and safety protocols, integrate AI and big data for enhanced guest experience and adopt eco-practices to drive long-term sustainability.

This textbook includes:
- Frameworks for crisis response, digital transformation and sustainable operations
- Real-world examples from Hilton Hotels, Taj Hotels and the American Hotel & Lodging Association (AHLA), illustrating contemporary hotel management challenges
- Hypothetical examples based on industry insights to apply theory into practice
- Reflective questions to reinforce critical thinking and practical application
- Additional online resources of lecturer slides, an instructor's manual and student exercises

Whether preparing for a career in hospitality or advancing your expertise in hotel operations, Hotel Operations Management equips students with the knowledge, confidence and critical insight to lead in today's competitive hospitality landscape.

Contents

Chapter - 01: Introduction: The New Hospitality Landscape;
Chapter - 02: Adaptive Strategies;
Chapter - 03: Crisis Management and Resilience;
Chapter - 04: Digital Transformation in Hospitality;
Chapter - 05: The Evolution of Guest Experiences;
Chapter - 06: Sustainability and Innovation in Hotel Operations;
Chapter - 07: Contemporary and Future-Focused Human Resources Strategies;
Chapter - 08: Marketing and Brand Management in the New Era;
Chapter - 09: Financial Management and Accounting: Navigating Crisis, Embracing Change;
Chapter - 10: Legal and Ethical Issues in Hotel Operations;
Chapter - 11: Future of Hotel Operations

最近チェックした商品