現代チリ映画製作:トラウマの美学<br>Contemporary Chilean Filmmaking : The Aesthetics of Trauma (World Cinema)

個数:

現代チリ映画製作:トラウマの美学
Contemporary Chilean Filmmaking : The Aesthetics of Trauma (World Cinema)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350528024

Full Description

This book explores how the generation of filmmakers born in the aftermath of the Chilean dictatorship (1973-1990) use cinema to navigate and narrate the complex legacies of their country's turbulent past.

Eva-Rosa Ferrand Verdejo examines the work of the Novísimo Cine Chileno, providing close readings of key films such as Fernando Guzzoni's Carne de Perro (2013),Cristóbal León and Joaquín Cociña's La Casa Lobo (2018), Manuela Martelli's 1976 (2022), and Pablo Larraín's El Conde (2023). She identifies a recurring trope of blurred boundaries within these films - whether between right and wrong, past and present, fiction and reality, or a blending of genre conventions, - which disorients the viewer and resists any singular understanding of the film. She argues that this disorientation pushes the audience into a more active and critical mode of spectatorship.

Drawing on psychoanalytical theory and political philosophy, she goes on to explore how the aesthetic choices within these films are reflective of an uneasy relationship to Chile's traumatic past. Labelling these the 'aesthetics of trauma', she argues that they challenge official histories and raise broader questions about memory, trauma, and ethical representation in post-dictatorial societies.

Contents

Introduction
1. A crisis of meaning
2. "Unrepresentable" trauma
3. Sensory images
4. Social isolation
5. Escaping in fantasy
6. The protests of 2019: a turning point?

Bibliography
Index

最近チェックした商品