Freire and Student Empowerment (Freire in Focus)

個数:
  • 予約

Freire and Student Empowerment (Freire in Focus)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 160 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350463936

Full Description

This book introduces a variety of ways for educators to empower students as critical global citizens and agents of change using the educational theories of Paulo Freire. It covers key themes including social and planetary justice, ecopedagogy and sustainability education, diverse learner agency, restorative justice, women's leadership, and social change. The contributors offer practical strategies for educators battling against oppressive action that aims to repress teacher and student voice, offering an alternative to the increasing standardization of a neoliberal curriculum and competitive meritocracy.

Contents

Series Editor's Introduction, Greg Misiaszek (Beijing Normal University, China): In Defense of Student Activism with Reflexivity
Introduction: Empowering Students from a Freirean Perspective, Michaela Ensweiler (UCLA, USA)
Part I: Transformative Education Models
1. : Reading Bourdieu and Freire in National Educational Systems: Implications for Teachers' and Students' Empowerment, Fadhila Hadjeris (UCLA, USA)
2. Women's Leadership and Social Change, Maria Guajardo (Soka University, Japan)
3. Using Freirean Dialogue to Overcome the Impasse in American P-12 Education, Monte J. Joffee (The Renaissance Charter School, USA) Sara A. Tirschwell (YesCare, USA), T. Willard Fair (Urban League of Greater Miami, USA) and Tai Abrams (AdmissionSquad, USA)
4. Liberation from the Banking Model of Education by Teachers as Politicians, Ota Yoshida (UCLA, USA)
5 Place-based Learning and Indigenous History and Identity in Chicanx Communities, Brian Zamora (UCLA, USA)
Part II: Education for Social Justice
6. Theater of the Oppressed and Restorative Justice, Brent Blair (University of Southern California, USA)
7. Critical Pedagogy of Storytelling in Elementary Classrooms, Moraima Machado (UC Berkeley, USA)
8. Ecopedagogy and Sustainable Education, Micheala Ensweiler (UCLA, USA)
9. LGBTQ+ Student Empowerment in an Era of Censorship, Darek Ciszek (UCLA, USA)
Conclusion, Micheala Ensweiler (UCLA, USA)
References
Index

最近チェックした商品