Decolonizing Contemporary Gospel Music through Praxis : Handsworth Revolutions (Bloomsbury Studies in Black Religion and Cultures)

個数:

Decolonizing Contemporary Gospel Music through Praxis : Handsworth Revolutions (Bloomsbury Studies in Black Religion and Cultures)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 264 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350410596
  • DDC分類 782.2540941

Full Description

Is contemporary Black British gospel music a coloniality? What theological message is really conveyed in these songs?

In this book, Robert Beckford shows how the Black British contemporary gospel music tradition is in
crisis because its songs continue to be informed by colonial Christian ideas about God.

Beckford explores the failure of both African and African Caribbean heritage Churches to Decolonise their faith, especially the doctrine of God, biblical interpretation and Black ontology. This predicament has left song leaders, musicians and songwriters with a reservoir of ideas that aim to disavow engagement with the social-historical world, black Biblical interpretation and the necessity of loving blackness.

This book is decolonisation through praxis. Reflecting on the conceptual social justice album 'The Jamaican Bible Remix' (2017) as a communicative resource, Beckford shows how to develop production tools to inscribe decolonial theological thought onto Black British music(s). The outcome of this process is the creation of a decolonial contemporary gospel music genre. The impact of the album is demonstrated through case studies in national and international contexts.

Contents

1. Introduction: Jahaziel was Almost Right. The Problem with Black British Gospel Music
2. By the rivers of Birmingham
3. All we doin' is defending: A Postcolonial Black Theology
4. Handsworth Revolution: An Ethnomusicology
5. Black Twang: Is David Starkey Right?
6. Groovement: Theological Tracking and Digital Recording
7. Case Study 1: The Incarnation
8. Case Study 2: Magnificat
9. Conclusion: Towards a Social Gospel Music Genre
Bibliography
Index

最近チェックした商品