演劇研究の理論:照明<br>Theory for Theatre Studies: Light (Theory for Theatre Studies)

個数:

演劇研究の理論:照明
Theory for Theatre Studies: Light (Theory for Theatre Studies)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 184 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350374768
  • DDC分類 792.025

Full Description

What properties of light can be manipulated for aesthetic effect? What role does the perception of the audience play in how stage information is received and processed? How do changes in technology affect methods or approaches to design and practice?

This book is designed to introduce key ideas about light and to generate questions and perspectives that will encourage readers to explore light in the theatre more fully in their own critical and creative practices.

Examining the theories behind stage lighting practice to help students learn to analyse the aesthetic and critical impacts of light in performance, this book traces the development of lighting practice by focusing on important shifts in technology and aesthetics from the classical period to the modern era.

Central to this study are ideas developed by 'New Stagecraft' theorists and designers Adolphe Appia, Edward Gordon Craig and Robert Edmond Jones. Case studies include semiotic approaches to Loïe Fuller's combination of light, movement and costume, Robert Wilson's Einstein on the Beach and Tadashi Suzuki's The Trojan Women. Further case studies including the installation work of James Turrell and Refik Anadol, the Winston Salem Light Project and David Byrne's American Utopia, examine the use of light in theatrical and non-theatrical spaces by focusing on phenomenology, community engagement and the evolution of lighting technology.

A companion website features links to images, chapter summaries, questions and further resources for study.

Contents

Series Preface
Acknowledgments

Introduction: Light, Colour and Perception

SECTION ONE
From Natural to Artificial Light
The Sam Wanamaker Playhouse and The Duchess of Malfi
Henry Irving, Gaslight and The Bells
Lighting in The Modern Era: Anton Chekhov's The Cherry Orchard
The New Stagecraft
Symbolist Drama and The Intruder: A Complex Engagement Beneath the Surface

SECTION TWO
From Modernism to the Postmodern Era
A Semiotic Approach to Performance Analysis
Case Study: Loïe Fuller: Dancing with Light
Case Study: Robert Wilson's Einstein on the Beach
Case Study: Tadashi Suzuki's The Trojan Women

SECTION THREE
From the Gallery to the Community to the Stage
Case Study: James Turrell: Light, Space, Perception and Duration
Case Study: The Winston Salem Light Project: Seeing Familiar Spaces in Unfamiliar Ways
Case Study Refik Anadol: Light, Space and Artificial Intelligence
Case Study: David Byrne's American Utopia: Live Theatre and Emergent Technology

Notes
References
Further Reading
Index

最近チェックした商品