Marginal Fashion Publishing : Tactics, Practices, Market Forces

個数:
  • 予約

Marginal Fashion Publishing : Tactics, Practices, Market Forces

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350303218

Full Description

Surveying the dynamic and collaborative activity of marginal fashion publishers of the 1990s onwards for the first time, Laura Gardner explores artistic and critical publishing at the fringes of the commercial system and their impact on the discourse and practice of fashion.

Putting these marginal practices at the centre of a discussion on fashion media, she explores their techniques, including makeshift production, parasitic economies, mirror forms, quasi-archives, pseudonymic writing, immaterial and fictional garments.

With a focus on artists' publishing and discourse on publishing in other creative fields, these projects and their radical approaches to production, content and dissemination, are examined in depth. Drawing on interviews and reproductions, this book puts forward fashion's history and active practice of experimental, performative and counter-cultural publishing, making the case that these projects - despite restrictions of scale, funding and geography - can critique, experiment with, and altogether reimagine the fashion system.

Contents

Acknowledgements
Introduction

Section A: Field-Discipline Tactics
Chapter 1. Contradiction: Made in USA (1999-2001) and point d'ironie (1997-)
Chapter 2. Self-production: American Manufacturing lookbooks (1999-2000), FashionFashion (2002-2006), Susan Cianciolo zines (various dates), F de C Reader (2012-2016) and Rock and Rose (2012-2015)
Chapter 3. Critique: Vestoj (2009-), Viscose (2021-), Dune (2021-), Wear (2008-2012) and Press & Fold (2018-)

Section B. Form-Format Tactics
Chapter 4. Republication: Monument (2018-) and Mode and Mode (2018-)
Chapter 5. Reenactment and Effacement: A March Issue (2018)
Chapter 6. Publishing a Garment: Booklook (2022-), Our Rags Magazine (2022-) and 'The Wizard of Jeanz' (2000)

Section C: Economic-Aesthetic Tactics
Chapter 7. Substitution: Keupr/van Bentm's Friction Parade 1999 (1999)
Chapter 8. Demystification: Peter Jensen's Jeannette (2017)
Chapter 9. Parasitism: BLESS' Lookbook Collaboration Project (2004-)

Conclusion
Colour section
Index of Marginal fashion publishers
Select bibliography
Index

最近チェックした商品