The Musical Theatre Composer as Dramatist : A Handbook for Collaboration

個数:

The Musical Theatre Composer as Dramatist : A Handbook for Collaboration

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350229402
  • DDC分類 782.1413

Full Description

Dramaturgy is at the heart of any musical theatre score, proving that song and music combined can collectively act as drama. The Musical Theatre Composer as Dramatist: A Handbook for Collaboration offers techniques for approaching a musical with the drama at the centre of the music.

Written by a working composer of British musical theatre, this original and highly practical book is intended for composers, students of musical theatre and performing arts and their collaborators. Through detailed case studies, conceptual frameworks and frank analysis, this book encourages the collaboration between the languages of music and drama. It offers a shared language for talking about music in the creation of musical theatre, as well as practical exercises for both composers and their collaborators and ways of analysing existing musical theatre scores for those who are versed in musical terminology, and those who are not.

Speaking directly to the contemporary artist, working examples are drawn from a wide range of musicals throughout Part One, before a full case study analysis of Everybody's Talking About Jamie brings all the ideas together in Part Two. Part Three offers a range of practical exercises for anyone creating new musicals, particularly composers and their collaborators.

Contents

Introduction

PART ONE: SECTION ONE - The First Shared Language: Theme
- Chapter 1: Finding the Way In
- Chapter 2: Theme, Story and Plot
- Chapter 3: Theme, Character, and Musical Parameters
- Chapter 4: Truth Themes and Branch Themes

PART ONE: SECTION TWO - The Second Shared Language: Shape
- Chapter 5: Dynamic Curves
- Chapter 6: Modes of Enunciation
- Chapter 7: Big Shapes
- Chapter 8: Small Shapes

Chapter 9: Mapping the Musical

PART TWO - Chapter 10: Piecing it Together: Everyone's Talking About Jamie

PART THREE - Chapter 11: Collaborative Workbook

References

Bibliography

最近チェックした商品