Shakespeare in the Theatre: Phyllida Lloyd (Shakespeare in the Theatre)

個数:
  • 予約

Shakespeare in the Theatre: Phyllida Lloyd (Shakespeare in the Theatre)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350106345

Full Description

Part of the series Shakespeare in the Theatre, this book examines the work of Phyllida Lloyd who has transformed and revolutionized 21st century Shakespeare by her all female productions.

It begins with the Globe Taming of the Shrew in 2003 and then, later, with her Shakespeare Trilogy: her Donmar Theatre productions of Julius Caesar (2012), Henry IV (2014) and The Tempest (2016). While critical response to The Shrew was divided, with some seeing all female approach casting as evocative of 'girls' boarding school' Shakespeare, by the time of Lloyd's 2016 season of Julius Caesar, Henry IV and The Tempest at King's Cross, most critics appeared to be won over or at least accepting.

The book explores the significance of Lloyd's ongoing working relationships with key performers - Janet McTeer, Meryl Streep, Harriet Walter - while acknowledging the importance of Lloyd's success with Mamma Mia! in freeing her to pursue high risk theatrical ventures - such as the all female Shakespeare productions - without needing to worry unduly about what the reviewers thought. Schafer illustrates how Lloyd's ability to hold realism and the non real in creative tension - an ability on display in Mamma Mia! in the all female productions and in her opera productions - is particularly critical when she is working with Shakespeare's (mostly) anti-illusionistic dramaturgy.

Contents

List of Figures
Series Preface
Acknowledgements

Introduction: Phyllida Lloyd, Shakespeare, Diversity and Disturbance
Chapter 1: 1986-1990 - Beginnings
Chapter 2: 1993-1999 - New Stages
Chapter 3: 2002-2011 - Unruly Women
Chapter 4: 2012-2014 - 'Liberty, freedom, and enfranchisement!'
Chapter 5: 2016 - The Donmar Shakespeare Trilogy
Chapter 6: Practical Perspectives
Conclusion: 'O Brave New World'

Notes
References
Index

最近チェックした商品