デザインの原理で学ぶ映像製作の実際<br>Design in Motion : Applying Design Principles to Filmmaking

個数:

デザインの原理で学ぶ映像製作の実際
Design in Motion : Applying Design Principles to Filmmaking

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 280 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350025516
  • DDC分類 777.90285536

Full Description

With an abundance of information on how to create motion graphics already available, Design in Motion focuses on the why of moving image and less about the how. By unpacking the reasons behind screen designer's production choices, each chapter deconstructs examples of motion graphics by drawing on case studies of both familiar examples from contemporary cinema and unseen work from postgraduate motion graphic designers. It examines the value of image, text, motion, camera and transitions, explaining in detail why some methods work, while others fail.

Whether you work in info-graphics, documentary or design, this book is structured to follow the production process and, together with its multimedia companion website, will be a by-your-side companion to guide you through your next project.

Contents

Acknowledgements
Preface
Introduction

Part One : Setting It All Up

Chapter 1: Foundations
Chapter Overview
Brainstorming
Primary versus Secondary research
Storyboarding
Development
Feedback and Feed Forward
Documentation
Resources

Chapter 2: Audience
Chapter Overview
Personas and Empathy Maps
Context
Format
Treatment
Tone of Voice
Resources

Chapter 3: Structure
Chapter Overview
Story
Narrative
Key message
Documentary
Voice over versus captions
Resources

Chapter 4: Sound
Chapter Overview
Creating the right tone and atmosphere
Sound as a tool for Focus
Shape
Working with Musicians
What's free and what's Not
Resources

Part Two: Creating The Elements

Chapter 5: Composition
Chapter Overview
Framing
Motion versus stillness
Screen space
Focus
Resources

Chapter 6: Camera
Chapter Overview
Camera movement
Why use different lenses
Camera techniques
Using a variety of Shot
Resources

Chapter 7: Form
Chapter Overview
Circle Square Triangle
Using Form as exploration
Visual Summaries
Outcomes
Resources

Chapter 8: Colour
Chapter Overview
A quick overview of the history of colour on screen
Significance of colour
Combinations
Creating a colour palette
Colour correction and grading
Resources

Part Three: Putting it all Together

Chapter 9: Text and Info
Chapter Overview
Character
Legibility versus readability
Ways of creating text
Movement
Titles
Data Visualisation
Resources

Chapter 10: Editing
Chapter Overview
How editing developed from shorts to features
Invisible and visible editing
Transitions (and Tips)
Effects
Rhythm and Pace
Resources

Index

最近チェックした商品