理解するとは何を意味するのか<br>Making Sense : What It Means to Understand

個数:
  • ポイントキャンペーン

理解するとは何を意味するのか
Making Sense : What It Means to Understand

  • ウェブストア価格 ¥24,050(本体¥21,864)
  • Cambridge University Press(2022/05発売)
  • 外貨定価 US$ 117.00
  • 【ウェブストア限定】サマー!ポイント5倍キャンペーン 対象商品(~7/21)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,090pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781316513330
  • DDC分類 370.1523

Full Description

Understanding, as Descartes, Locke and Kant all insisted, is the primary 'faculty' of the mind; yet our modern sciences have been slow to advance a clear and testable account of what it means to understand, of children's acquisition of this concept and, in particular, how children come to ascribe understanding to themselves and others. By drawing together developmental and philosophical theories, this book provides a systematic account of children's concept of understanding and places understanding at the heart of children's 'theory of mind'. Children's subjective awareness of their own minds, of what they think, depends on learning a language for ascribing mental states to themselves and others. This book will appeal to researchers in developmental psychology, cognitive science, education and philosophy who are interested in the cognitive and emotional development of children and in the more basic question of what it means to have a mind.

Contents

Preface; 1. Introduction; 2. Understanding as feeling and understanding as concept; 3. The linguistic basis of mind- linguistic concepts; 4. Subjective mental states: the feeling of understanding; 5. Objective mental states: the truth of understanding; 6. Intersubjectivity of mental states; 7. Identity conditions for feelings and concepts; 8. What 'understanding' means: ascribing understanding; 9. The referential scope of understanding; 10. Understanding in the theory of mind; 11. Understanding and making sense; 12. Understanding as a learnable skill; 13. Understanding in everyday life; 14. Ascriptivism and cognitive development; References.

最近チェックした商品