Education for Democratic Citizenship : A Challenge for Multi-ethnic Societies

個数:
電子版価格
¥9,241
  • 電子版あり

Education for Democratic Citizenship : A Challenge for Multi-ethnic Societies

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 232 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138968332
  • DDC分類 370.115

Full Description

It is becoming increasingly clear that members of a host nation as well as newcomers have to learn what it means to live democratically in a multi-ethnic world and to accept diversity without fear or rancor. This volume, a result of a conference sponsored by the Spencer Foundation, asks a question of increasing significance in view of post World War II immigration patterns and the spread of democratic forms of government: "What can educational researchers and practitioners do to prepare our youth for cooperative, constructive living in a democracy?" This book illustrates how six post-industrial nations -- Canada, Germany, Israel, The Netherlands, the United Kingdom, and the United States -- have met or failed to meet this challenge.

Contents

Contents:Introduction.R.S. Sigel, Democracy in the Multi-Ethnic Society. M. Hoskin, The Challenge of the Multi-Ethnic Society. Part I:The Problem of Minorities in the Socio-Political System.C. Harber, Anti-Racism and Political Education for Democracy. H. Esser, The Integration of Second Generation Immigrants in Germany: An Explanation of "Cultural" Differences. I. Rubinstein, C. Adler, The Development of Democratic Culture in a Society with Powerful Traditional Forces: The Case of Israel. Part II:Educational Institutions' Responses.I. Felsenthal, I. Rubinstein, Democracy, School, and Curriculum Reform: The "Rules of the Game" in Israel. H. Hooghoff, Government Policy and Curriculum Development With an Intercultural Perspective: The Netherlands, a Multi-Ethnic Society. I. Lister, Civic Education for Positive Pluralism in Britain. Part III:Government Institutions and Policies for Democratic Education.C.S. Ungerleider, Socialization for Democratic Citizenship: The Development of the Canadian Infrastructure. J.H. Black, Government as a Source of Assistance for Newly- Arrived Immigrants in Canada. Conclusion. M. Hoskin, Socialization to Citizenship: The Successes, Failures, and Challenges to Government.

最近チェックした商品