組織変革:階層間のダイナミクスと戦略(第2版)<br>Organizational Change and Strategy : An Interlevel Dynamics Approach (2ND)

個数:
電子版価格
¥15,480
  • 電子版あり

組織変革:階層間のダイナミクスと戦略(第2版)
Organizational Change and Strategy : An Interlevel Dynamics Approach (2ND)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 276 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138911680
  • DDC分類 658.406

Full Description

Organizations change, usually driven by strategies, yet strategic management and organizational change are generally understood as separate domains in the business world. This book integrates the behavioural dynamics of learning, change and strategy at and across individual, team, interdepartmental, group and organizational levels.

This new edition emphasizes what can be done in organizations to enable strategy to be effective and to help organizations to change and learn. Central to the book is a reflexive engagement approach through inviting the readers to apply concepts to their own organizational situations and via reflective exercises. The authors also offer cases from a wide range of organizations, from universities to steel and digital businesses.

This practical book addresses managers, consultants, students and researchers and provides specific orientation to assist each readership group to learn from its own perspective.

Contents

Preface Part I Setting up: Reflexive Engagement, Levels, and Interlevels 1. An Invitation to Reflexive Engagement 2. Templates and Context for Reflexive Engagement 3. Organizational Levels: Theory and practice 4. Interlevel Dynamics Part II Interlevel Learning and Changing 5. The Process of Learning and Changing 6. The Interlevel Dynamics of Organizational Changing 7. Phases and Levels of Organizational Learning and Changing Part III The Strategizing Process through Interlevel Change 8. Introducing Strategy and the Five Strategic Foci 9. Framing the Corporate Picture 10. Naming the Corporate Words 11. Determining Corporate Alternatives by Analyzing 12. Choosing and Implementing Corporate Actions 13. Evaluating Corporate Actions Part IV Integrating and Applying 14. Strategizing, Learning and Changing 15. Integrative Case Conclusion

最近チェックした商品