Asset Pedagogies in Latino Youth Identity and Achievement : Nurturing Confianza

個数:
電子版価格
¥10,179
  • 電子版あり

Asset Pedagogies in Latino Youth Identity and Achievement : Nurturing Confianza

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 190 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138911420
  • DDC分類 371.82968073

Full Description

Asset Pedagogies in Latino Youth Identity and Achievement explores the theory, research, and application of asset-based pedagogies to counter approaches that fail to challenge deficit views of youth. Presenting details on the role of teachers' knowledge about students' language and culture as strengths as opposed to deficiencies, Francesca A. López connects classroom practices to positive outcomes, preparing teachers to use asset pedagogies to promote academic achievement and implement asset-based teaching practices. Making thorough use of examples from research both in and out of the classroom and concluding with concrete applications from experienced educators, this book provides future teachers with a critical understanding of how to support Latino youth.

Contents

Table of Contents

Acknowledgements

Francesca López

Foreword

Amado Padilla

Chapter 1: Introduction

Francesca López

Part I: A macro-to-micro overview of the context for Latino youth

Chapter 2: Context for Latino Youth

Francesca López

Chapter 3: The Context of the Study: TUSD Desegregation and Obstacles for Latinos

Francesca López

Part II: Theories and Research

Chapter 4: Altering Self-Fulfilling Prophesies: Teacher Beliefs and Teacher Behaviors

Francesca López

Chapter 5: Student Identity

Francesca López

Chapter 6: Policy Recommendations

Francesca López

Part III: Teacher Perspective on Asset-Based Pedagogy

Chapter 7: Decolonizing Chican@ Studies to Rehumanize Xican@ Youth through Indigenous Pedagogies

Mictlani González

Chapter 8: A Counter Narrative: A Pedagogy of Love through Critical Race Theory

José Alberto González

Chapter 9: Culturally Responsive Practices in K-5 Classrooms

Isabel Kelsey

Chapter 10: On Becoming Human in White Skin

Julie Elvick

Chapter 11: Chicanismo and Carnalismo: An Asset Based Curriculum and Pedagogy

Alexandro Salomón Escamilla

最近チェックした商品