Making Invisible Latino Adolescents Visible : A Critical Approach to Latino Diversity (Msu Series on Children, Youth and Families)

個数:

Making Invisible Latino Adolescents Visible : A Critical Approach to Latino Diversity (Msu Series on Children, Youth and Families)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 386 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138880313
  • DDC分類 305.235

Full Description

Making Invisible Latino Adolescents Visible explores both economic and social factors that hinder the progress of Latino youth in the United States.

Contents

Dr. Anna Santiago of Indiana University on the demographic growth of Latino youth with emphases including income, family astatus and family employment * Dr. Cynthia Garcia Coll of Wellesley College on intre-group differences among Puerto Rican females * Dr. Antonio Villaruel of University of Michigan on the health and well-being of adolescents * Dr. Richard Santos of University of New Mexico on the economic conditions that affect Latino youth, with an analysis of their labor market participation * Dr. Martha Montero Sieburth of Harvard Medical School on the language, public and private spac, and schooling of Latino adolescents * Dr. Henry Trueba of University of Wisconsin on the conditions of at-risk and dropping out with approaches to strengthening adolescents * Dr. Raimundo Mora of Rutgers University on the significance of literacy and empowerment concerns in the lives of Latinos in secondary and post-secondary opportunities * Dr. Ricardo Stanton Salazar of Unievrsity of California at San Diego on the micro-processes that affect access to institutional agents. * Dr. Olga Vaquez of the University of California at San Diego on the development of bilingual and bicultural community ties based on after-school programs to facilitate in-school learning * Dr. Loiuse Moll of University of Arizona on the unique aspects and strengths of Latino communities and how schools can build upon this capacity to promote academic achievement of Latino adolescents. Index.

最近チェックした商品