The Psychology of Learning Science

個数:
電子版価格
¥12,014
  • 電子版あり

The Psychology of Learning Science

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 280 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138866607
  • DDC分類 507.12

Full Description

Focusing on the teaching and learning of science concepts at the elementary and high school levels, this volume bridges the gap between state-of-the-art research and classroom practice in science education. The contributors -- science educators, cognitive scientists, and psychologists -- draw clear connections between theory, research, and instructional application, with the ultimate goal of improving science teachers' effectiveness in the classroom. Toward this end, explicit models, illustrations, and examples drawn from actual science classes are included.

Contents

Contents Part I:Frameworks for Learning Science.S.M. Glynn, R.H. Yeany, B.K. Britton, A Constructive View of Learning Science. A.B. Champagne, D.M. Bunce, Learning-Theory-Based Science Teaching. E.L. Smith, A Conceptual Change Model of Learning Science. R. Duit, Students' Conceptual Frameworks: Consequences for Learning Science. Part II:Conceptual Development and Learning Science.J. Stepans, Developmental Patterns in Students' Understanding of Physics Concepts. J.S. Krajcik, Developing Students' Understanding of Chemical Concepts. S. Vosniadou, Conceptual Development in Astronomy. J.J. Mintzes, J.E. Trowbridge, M.W. Arnaudin, J.H. Wandersee, Children's Biology: Studies on Conceptual Development in the Life Sciences. Part III:Methods and Media for Learning Science.M.J. Padilla, Science Activities, Process Skills, and Thinking. S.M. Glynn, Explaining Science Concepts: A Teaching-With- Analogies Model. P.E. Simmons, Learning Science in Software Microworlds.

最近チェックした商品