Black and White : Cinema, politics and the arts in Zimbabwe

個数:
電子版価格
¥10,750
  • 電子版あり

Black and White : Cinema, politics and the arts in Zimbabwe

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 220 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138817852
  • DDC分類 709.68910905

Full Description

In Black and White Agnieszka Piotrowska presents a unique insight into the contemporary arts scene in Zimbabwe - an area that has received very limited coverage in research and the media. The book combines theory with literature, film, politics and culture and takes a psychosocial and psychoanalytic perspective to achieve a truly interdisciplinary analysis.

Piotrowska focuses in particular on the Harare International Festival of the Arts (HIFA) as well as the cinema, featuring the work of Rumbi Katedza and Joe Njagu. Her personal experience of time spent in Harare, working in collaborative relationships with Zimbabwean artists and filmmakers, informs the book throughout. It features examples of their creative work on the ground and examines the impact it has had on the community and the local media. Piotrowska uses her experiences to analyse concepts of trauma and post-colonialism in Zimbabwe and interrogates her position as a stranger there, questioning patriarchal notions of belonging and authority. Black and White also presents a different perspective on convergences in the work of Doris Lessing and iconic Zimbabwean writer Dambudzo Marechera, and how it might be relevant to contemporary race relations.

Black and White will be intriguing reading for psychoanalysts, psychotherapists and psychotherapeutically engaged scholars, film makers, academics and students of post-colonial studies, film studies, cultural studies, psychosocial studies and applied philosophy.

Contents

Foreword by Diana Jeater. Acknowledgements. On What Remains and Practice Research and Zimbabwe. On Non-Touching and Non-Speaking in Post-Colonial Context. Mourning and Melancholia in the Harare International Festival of the Arts. Lovers in Time: Practice Research in the Times of Patriotic Journalism. Zimbabwean Cinema and Joe Njagu's Lobola (2010). Gender and Rumbi Katedza's Playing Warriors (2011). Appendix. Bibliography. Index.

最近チェックした商品