世界への信頼:映画の哲学(英訳)<br>Trust in the World : A Philosophy of Film (Routledge Studies in Contemporary Philosophy)

個数:

世界への信頼:映画の哲学(英訳)
Trust in the World : A Philosophy of Film (Routledge Studies in Contemporary Philosophy)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 182 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138708785
  • DDC分類 791.4301

Full Description

This book examines the theory, originally raised in Gilles Deleuze's philosophy of film, that cinema has the power to restore our trust in the world. Früchtl demonstrates that cinema does this in three main ways: by restoring our belief in the absurd, in the body and in a sceptical abstention from judging and acting. Cinema shares this ability with other arts, but what sets it apart in particular is that it evokes Modernity and its principle of subjectivity. This book further develops the idea of trust and cinema by synthesizing the philosophies of complementary thinkers such as Kant, Nancy, Agamben, Benjamin and Rancière. It concludes with examination of Cavell's solution to the problem of scepticism and a synthesis of Kantian aesthetic theory with Cavellian pragmatism. Originally published in German under the title Vertrauen in die Welt, this English-language translation features a new introduction that situates Früchtl's work within contemporary analytical philosophy of film. It will be of interest to scholars working in Continental aesthetics, philosophy of film, and film theory.

Contents

1. Gilles Deleuze and Belief in the World

2. A Struggle against Oneself: Cinema as Technology of the Self

3. The Evidence of Film and the Presence of the World: Jean-Luc Nancy's Cineastic Ontology

4. Cinema as Human Art: Rescuing Aura in Gesture

5. Exhibiting or Presenting? Politics, Aesthetics and Mysticism in Benjamin's and Deleuze's Concepts of Cinema

6. Made and Yet True: On the Aesthetics of Presence of the Heroic

7. An Art of Gesture: Returning Narrative and Movement to Images

8. It Is if we Could Trust: Fiction and Aesthetics of the Political

9. All You Need is Love: Cavell and the Comedy of Remarriage of Film and Philosophy

最近チェックした商品