スペイン語語用論:教師のための手引き<br>Spanish-Language Pragmatics : A Guide for Teachers (Routledge Advances in Spanish Language Teaching)

個数:

スペイン語語用論:教師のための手引き
Spanish-Language Pragmatics : A Guide for Teachers (Routledge Advances in Spanish Language Teaching)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 296 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138695511

Full Description

Spanish-Language Pragmatics: A Guide for Teachers provides Spanish instructors with a user-friendly introductory guide to teaching Spanish pragmatics and is designed to make it easier to implement pragmatics instruction in the classroom.

The book begins by discussing both the what and how, introducing the field of pragmatics and providing descriptions of various features of Spanish pragmatics that can be targeted in teaching. Instructors are presented with an approach to incorporating pragmatics into the language curriculum with specific teaching techniques and materials laid out. Spanish-Language Pragmatics is grounded in research and theory which is applied to the practice of teaching Spanish pragmatics in the classroom setting.

Both pre-service and in-service Spanish language instructors in secondary, tertiary, and community contexts who are interested in teaching pragmatics will find this book to be an invaluable resource.

Additional downloadable materials, which include discussion and analysis questions for each chapter, instructional units and sample lesson plans, and ideas for learning objectives and assessments, are available at www.routledge.com/9781138695528.

Contents

Preface

Part I: Pragmatics and language teaching

Chapter 1. What is pragmatics and why teach it?

Chapter 2. Pragmatic diversity in the Spanish-speaking world

Chapter 3. Teaching and learning pragmatics

Part II: Communicative contexts for teaching Spanish pragmatics

Chapter 4. Communicative actions in formal and informal settings

Chapter 5. Engaging in conversation in formal and informal settings

Chapter 6. Acquiring goods, services, and information

Conclusion

Glossary

最近チェックした商品