Performer Training and Technology : Preparing Our Selves (Perspectives on Performer Training)

個数:
電子版価格
¥8,759
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

Performer Training and Technology : Preparing Our Selves (Perspectives on Performer Training)

  • ウェブストア価格 ¥41,465(本体¥37,696)
  • Routledge(2020/10発売)
  • 外貨定価 US$ 190.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,880pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 202 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138677807
  • DDC分類 792.028023

Full Description

Performer Training and Technology employs philosophical approaches to technology, including postphenomenology and Heidegger's thinking, to examine the way technology manifests, influences and becomes used in performer training discourse and practice.

The book offers in-depth discussions of present and past performer training practices through a lens that has never been applied before; considers the employment of key digital artefacts; and develops a series of analytical tools that can be useful in scholarly and practical explorations. An array of intriguing subjects are covered including the role of electric lights in Stanislavsky's work on concentration; the use of handheld tools, such as sticks in Zarrilli's psychophysical training and Meyerhold's Biomechanics; the emergence of new forms of training in relation to motion capture technology; and the way the mobile phone complicates notions and practices of attention in learning and training contexts.

This book is of vital relevance to performer training scholars and practitioners; theatre, performance, and dance scholars and students; and especially those interested in philosophies of technology.

Contents

Chapter 1: Introduction; Chapter 2 - Between technique and technology: the actor's instrument and the actor's paradox; Chapter 3 - Beyond technique: critiquing technology and actor training in the 1960s; Chapter 4 - Using and Making Tools; Chapter 5 - Training the Homo Cellularis: Attention and the Mobile Phone in Performer Training; Chapter 6 - Training to be captured; Conclusion: Tools for Preparation

最近チェックした商品