Treatment as a tool for investigating cognition (Macquarie Monographs in Cognitive Science)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Treatment as a tool for investigating cognition (Macquarie Monographs in Cognitive Science)

  • ウェブストア価格 ¥48,632(本体¥44,211)
  • Psychology Press Ltd(2016/07発売)
  • 外貨定価 US$ 220.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 2,210pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 158 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138657625
  • DDC分類 612.8233

Full Description

Cognitive neuropsychological research studies of people with cognitive deficits have typically been directed either at investigating methods of intervention, or at furthering our understanding of normal and impaired cognition.

This book reports on research that combines these goals, using studies that use intervention as a 'tool' for investigating hypotheses about the functioning of the human cognitive system. The introductory chapter discusses some of the unique and more general difficulties that this approach faces, while the five reports describe intervention studies with children and adults with cognitive impairments - studies which investigate current theories of cognition. The studies demonstrate that the use of intervention to study cognition is a promising and valuable methodology.

Aiming to promote wider use of these combined methods, this book makes it clear that while the approach faces various methodological and interpretative challenges, it has the advantage of providing advances on issues of theory while, at the same time providing treatment to participants, and bringing together what have been largely separate research traditions. This book was originally published as a special issue of Cognitive Neuropsychology.

Contents

Introduction: Challenges in the use of treatment to investigate cognition 1. Can verbal working memory training improve reading? 2. Intervening to alleviate word-finding difficulties in children: case series data and a computational modelling foundation 3. The nature of facilitation and interference in the multilingual language system: insights from treatment in a case of trilingual aphasia 4. Training-induced improvement of noncanonical sentence production does not generalize to comprehension: evidence for modality-specific processes 5. Rule-based learning of regular past tense in children with specific language impairment

最近チェックした商品