ドイツ・オペラにおける中世主義とナショナリズム:『オイリアンテ』から『ローエングリン』まで<br>Medievalism and Nationalism in German Opera : Euryanthe to Lohengrin (Routledge Research in Music)

個数:
  • ポイントキャンペーン

ドイツ・オペラにおける中世主義とナショナリズム:『オイリアンテ』から『ローエングリン』まで
Medievalism and Nationalism in German Opera : Euryanthe to Lohengrin (Routledge Research in Music)

  • ウェブストア価格 ¥42,000(本体¥38,182)
  • Routledge(2020/11発売)
  • 外貨定価 US$ 190.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,905pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 186 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138630543
  • DDC分類 782.1094309034

Full Description

Medievalism, or the reception or interpretation of the Middle Ages, was a prominent aesthetic for German opera composers in the first half of the nineteenth century. A healthy competition to establish a Germanic operatic repertory arose at this time, and fascination with medieval times served a critical role in shaping the desire for a unified national and cultural identity. Using operas by Weber, Schubert, Marshner, Wagner, and Schumann as case studies, Richardson investigates what historical information was available to German composers in their recreations of medieval music, and whether or not such information had any demonstrable effect on their compositions. The significant role that nationalism played in the choice of medieval subject matter for opera is also examined, along with how audiences and critics responded to the medieval milieu of these works.

In this book, readers will gain a clear understanding of the rise of German opera in the early nineteenth century and the cultural and historical context in which this occurred. This book will also provide insight on the reception of medieval history and medieval music in nineteenth-century Germany, and will demonstrate how medievalism and nationalism were mutually reinforcing phenomena at this time and place in history.

Contents

Chapter 1: German Opera, the Rediscovery of the Middle Ages, and the Building of a
Chapter 2: Medieval Song I: Diegetic Portrayals of Minnesang in Weber's Euryanthe and Wagner's
Chapter 3: Medieval Song II: Folk Song and the Lied in Schubert's Fierrabras
Chapter 4: Christianity: Church Music as a Signifier of "Pastness" in Schumann's Genoveva
Chapter 5: Chivalry: Masculinity and Nation in Marschner's Der Templer und die Jüdin and Wagner's
Chapter 6: The Drive Toward Unification, Die Meistersinger von Nürnberg, and Modern

最近チェックした商品