Managing Special Needs in Mainstream Schools : The Role of the SENCO (Routledge Library Editions: Special Educational Needs)

個数:
電子版価格
¥8,125
  • 電子版あり

Managing Special Needs in Mainstream Schools : The Role of the SENCO (Routledge Library Editions: Special Educational Needs)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 198 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138592773
  • DDC分類 371.9

Full Description

First published in 1998. The wide-ranging perspectives in this book will help key personnel in primary schools to manage the implantation of the 1993 Education Act and the Code of Practice on the Identification and Assessment of Special Educational Needs more effectively. Governors and headteachers comment on the management of resources and on interaction with parents and others outside the school. Researchers and academics provide an analysis of the impact and legal implications of the Code of Practice on primary schools. SENCOs offer insights into the development of whole-school and classroom practice, commenting on the practicalities of implementing the philosophy behind the Code of Practice.

Contents

Contributors; Abbreviations; Introduction; 1. Operating in the Context of Zero Tolerance John Dwyfor Davies, Philip Garner and John Lee 2. An Extremely Demanding Agenda Hazel Bines 3. The Problems of Interpretation and Guidance: The Consequences of SENCO Action from a Legal Point of View William Evans 4. SENCOs and the Code: No Longer Practising John Dwyfor Davies, Philip Garner and John Lee 5. The Impact of LEA Policy on the Role of the SENCO Roy Evans and Jim Docking 6. The Early Years: Luke's Story Sue Rice 7. Small is Special: Making the Best Use of Scarce Resources Veronica Lee 8. Managing to Cope: Special Needs in a Large Primary School Kathy Bale 9. Two Pupils, Two SENCOs: Same Story Peter Russell and Sheila Russell 10. Spanning the Divide: The SENCO and Transition Tony Duckett 11. Establishing an Effective Relationship between SENCOs and Educational Psychologist Lesley Kaplan and Alison Scott-Baumann 12. The Role of the SEN Governor Gilliam Blunden 13. Partnership in Practice: Governors and SENCOs Working Together Stephan Grant 14. Writing and Implementing Individual Education Plans Janet Todd and John Cornwall 15. Compiling School Policies for Special Educational Needs: The Role of SENCO Jane Tarr and Gary Thomas 16. More Than Just Managing John Dwyfor Davies, Philip Garner and John Lee; Bibliography; Index

最近チェックした商品