Comics and the Senses : A Multisensory Approach to Comics and Graphic Novels (Routledge Research in Cultural and Media Studies)

個数:
電子版価格
¥11,600
  • 電子版あり

Comics and the Senses : A Multisensory Approach to Comics and Graphic Novels (Routledge Research in Cultural and Media Studies)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138548398
  • DDC分類 741.53

Full Description

Attempts to define what comics are and explain how they work have not always been successful because they are premised upon the idea that comic strips, comic books and graphic novels are inherently and almost exclusively visual. This book challenges that premise, and asserts that comics is not just a visual medium. The book outlines the multisensory aspects of comics: the visual, audible, tactile, olfactory and gustatory elements of the medium. It rejects a synaesthetic approach (by which all the senses are engaged through visual stimuli) and instead argues for a truly multisensory model by which the direct stimulation of the reader's physical senses can be understood. A wide range of examples demonstrates how multisensory communication systems work in both commercial and more experimental contexts. The book concludes with a case study that looks at the works of Alan Moore and indicates areas of interest that multisensory analysis can draw out, but which are overlooked by more conventional approaches.

Contents

Introduction 1. Eye Like Comics, or, Ocularcentrism in Comics Scholarship 2. Sight, or, the Ideal Perspective and the Physicality of Seeing 3. Hearing, or, Visible Sounds and Seeing With the Ears 4. Touch, or, the Taboo/Fetish Character of Comics and Tactile Performance 5. Smell and Taste, or, the Scent of Nostalgia and the Flavour of Advertising 6. Multisensory Aspects of the Comics of Alan Moore Conclusion

最近チェックした商品