Learning to Teach in Two Cultures : Japan and the United States (Routledge Library Editions: Comparative Education)

個数:

Learning to Teach in Two Cultures : Japan and the United States (Routledge Library Editions: Comparative Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 274 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138545007
  • DDC分類 371.102

Full Description

Originally published in 1995. This ethnographic account of teaching practise in both Japan and the USA offers an excellent cross-cultural perspective of education. It focuses on beginning teachers and particularly highlights both the similarities and the contrasting elements between the two countries. In part the authors inquire into the socialisation of new teachers in their particular culture. Chapters provide detailed accounts of how teachers in the study in both countries learned to teach and the strategies they used when facing problems and key issues such as child motivation. Both countries have sought to learn from each other's practices but this fascinating study will be of interest to anyone in the teaching world.

Contents

Series Editor's Foreword 1. Introduction 2. How American Teachers Learn to Teach 3. Expectations and Classroom Control: The Case of American Teachers 4. Development of Teaching Strategies and Perspectives 5. How Japanese Teachers Learn to Teach 6. Japanese Pedagogy and Teachers' Expectations of Students 7. Occupational Socialization of Beginning Teachers in Japan 8. Learning to Teach in the United States and Japan: Contrasts and Conclusions