Varieties of the Gaming Experience

個数:

Varieties of the Gaming Experience

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 176 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138517721
  • DDC分類 306.487

Full Description

The games that human societies devised over the centuries can be considered one of the most comprehensive and fertile symbolic systems ever created by human ingenuity. In all societies, members feel compelled to interact and communicate with each other as much as possible. As linguistic creatures, humans use language to establish social and interpersonal contacts. Games are a device to enable such connections.

Robert Perinbanayagam examines how players value games. He assesses games as systems that embody metaphysics and pragmatic action. He then examines various religious ideas and how participants reference respective approaches to game playing.

Perinbanayagam argues that games are forms of activity in which the human agent as an actor engages with others in various interactional situations. Such engagement creates dramas in which agents assume identities, give play to emotions and enrich their selves. He also examines the issue of game writing, particularly how selected writers have used game structures as narrative devices in their work.

Contents

Preface

Introduction

1 The Pragmatics of Games
2 Champions and Renouncers
3 The Play of Emotions
4 Dramas of Identity
5 A Logos in the Text
6 The Endgame

References

Index

最近チェックした商品