数学授業研究ガイド<br>Understanding Lesson Study for Mathematics : A Practical Guide for Improving Teaching and Learning

個数:
電子版価格
¥6,267
  • 電子版あり

数学授業研究ガイド
Understanding Lesson Study for Mathematics : A Practical Guide for Improving Teaching and Learning

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 278 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138485716
  • DDC分類 510.712

Full Description

Using the latest research, this book provides an insight into how learning in mathematics can be improved through a lesson study approach. This highly practical resource explores the research and theory that underpins lesson study, and shows the significant impact it can have on teacher development.

Divided into ten accessible main chapters that focus in depth on an individual mathematics lesson, each chapter provides research and background to the lesson, an outline of key features, a detailed description and analysis of the lesson in practice, post-lesson discussions and reflections which generalise from the experience, as well as links to helpful resources. Some of the key topics explored include:




Fractions



Proportional relationships



Probability and statistics



Geometry



Modelling



Algebra



Dialogic reasoning.

Understanding Lesson Study for Mathematics is the perfect resource for all mathematics teachers, trainee teachers, and professional developers who are looking to develop the use of lesson study in their own practice or for those simply seeking new inspiring ideas for the mathematics classroom.

Contents

Preface

Chapter 1. An introduction to Lesson Study

Chapter 2. Perimeter and mastery

Chapter 3. Developing understanding of fraction through context

Chapter 4. Proportional relationships and the double number line

Chapter 5. Communicating mathematically about shape

Chapter 6. Constructing deep geometrical understanding

Chapter 7. Modelling through open-ended tasks

Chapter 8. Early algebra using real-life scenarios

Chapter 9. Sustaining argument about randomness

Chapter 10. Experimental design: connecting statistics to student experience

Chapter 11. Teaching logarithms through problem solving

Chapter 12. Conclusions

Index

最近チェックした商品