Journalistic Ethics : Moral Responsibility in the Media

個数:
電子版価格
¥13,234
  • 電子版あり

Journalistic Ethics : Moral Responsibility in the Media

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 312 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138425033
  • DDC分類 174.907

Full Description

Journalistic Ethics: Moral Responsibility in the Media examines the moral rights and responsibilities of journalists to provide what Dale Jacquette calls "truth telling in the public interest." With 31 case studies from contemporary journalistic practice, the book demonstrates the immediate practical implications of ethics for working journalists as well as for those who read or watch the news. This case-study approach is paired with a theoretical grounding, and issues include freedom of the press, censorship and withholding sensitive information for the greater public good, protection of confidential sources, journalistic respect for privacy, objectivity, perspective and bias, and editorial license and its obligations. This is a book for anyone who now works in journalism, or is considering a career as a journalist. It is also important groundwork for everyone who follows the day's events in newspapers, radio, television, or on the internet.

Contents

PREFACE INTRODUCTION: WHAT JOURNALISTS DO 1. TRUTH TELLING IN THE PUBLIC INTEREST 2. JOURNALISTIC RIGHTS AND RESPONSIBILITIES 3. MORAL IDEALS ANDWORKADAY JOURNALISTIC REALITIES 4. FREEDOM OF THE PRESS 5. CENSORSHIP AND WITHHOLDING INFORMATION FOR THE GREATER GOOD 6. PROTECTION OF CONFIDENTIAL SOURCES 7. JOURNALISTIC RESPECT FOR PRIVACY 8. OBJECTIVITY, PERSPECTIVE, AND BIAS 9. EDITORIAL LICENSE AND OBLIGATIONS Afterword JOURNALISM AS A FORCE FOR SOCIAL GOOD Appendices 1: SOCIETY OF PROFESSIONAL JOURNALISTS-CODE OF ETHICS 282 2: INTERNATIONAL FEDERATION OF JOURNALISTS-DECLARATION OFPRINCIPLES ON THE CONDUCT OF JOURNALISTS 285 3: ETHICS CODE: ASSOCIATED PRESS MANAGING EDITORS 287 4: CODE OF ETHICS AND PROFESSIONAL CONDUCT OF THERADIO-TELEVISION NEWS DIRECTORS ASSOCIATION 290

最近チェックした商品