The Sources of Beneventan Chant (Variorum Collected Studies)

個数:
電子版価格
¥10,912
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

The Sources of Beneventan Chant (Variorum Collected Studies)

  • ウェブストア価格 ¥13,424(本体¥12,204)
  • Routledge(2019/01発売)
  • 外貨定価 US$ 63.99
  • 【ウェブストア限定】サマー!ポイント5倍キャンペーン 対象商品(~7/21)※店舗受取は対象外
  • ポイント 610pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 404 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138375802
  • DDC分類 782.3222009457

Full Description

The area whose capital was the southern Lombard city of Benevento developed a culture identified with the characteristic form of writing known as the Beneventan script, which was used throughout the area and was brought to perfection at the abbey of Montecassino in the late eleventh century. This repertory, along with other now-vanished or suppressed local varieties of music, give a far richer picture of the variety of musical practice in early medieval Europe than was formerly available. Thomas Forrest Kelly has identified and collected the surviving sources of an important repertory of early medieval music; this is the so-called Beneventan Chant, used in southern Italy in the early middle ages, before the adoption there of the now-universal music known as Gregorian chant. Because it was deliberately suppressed in the course of the eleventh century, this music survives mostly in fragments and palimpsests, and the fascinating process of restoring the repertory piece by piece is told in the studies in this book. A companion volume to this collection also by Professor Kelly details the practice of Medieval music.

Contents

Contents: Introduction; Part I Repertory, Sources, Style: The Beneventan Chant; Notes on a census of Beneventan manuscripts; Music of Benevento cathedral. Part II Individual Sources: Palimpsest evidence of an Old-Beneventan gradual; Montecassino and the Old Beneventan chant; Beneventan fragments at Altamura; A musical fragment at Bisceglie containing an unknown Beneventan office; A Beneventan borrowing in the Saint Cecilia gradual; New Beneventan liturgical fragments in Lanciano, Lucera, and Penne containing further evidence of the Old Beneventan chant; New evidence of the Old Beneventan chant. Part III Context: The oldest musical notation at Montecassino; Abbot Desiderius and the two liturgical chants of Montecassino; Beneventan liturgy and music in Tuscany: Lucca, Biblioteca Capitolare Feliniana ms. 606; Non-Gregorian music in an antiphoner of Benevento; A Beneventan notated breviary in Naples (Archivio Storico Diocesano, Fondo Ebdomadari, Cod. Misc. 1, fasc. VII; Musical relations between Venice and Benevento; Tradition and innovation in the antiphoner Benevento 848; Indexes.

最近チェックした商品