ゲームエンジン文化とコード化する社会<br>The Persistence of Code in Game Engine Culture

個数:
電子版価格
¥8,462
  • 電子版あり

ゲームエンジン文化とコード化する社会
The Persistence of Code in Game Engine Culture

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138353381
  • DDC分類 794.81526

Full Description

With its unique focus on video game engines, the data-driven architectures of game development and play, this innovative textbook examines the impact of software on everyday life and explores the rise of engine-driven culture.

Through a series of case studies, Eric Freedman lays out a clear methodology for studying the game development pipeline, and uses the video game engine as a pathway for media scholars and practitioners to navigate the complex terrain of software practice. Examining several distinct software ecosystems that include the proprietary efforts of Amazon, Apple, Capcom, Epic Games and Unity Technologies, and the unique ways that game engines are used in non-game industries, Freedman illustrates why engines matter.

The studies bind together designers and players, speak to the labors of the game industry, value the work of both global and regional developers, and establish critical connection points between software and society. Freedman has crafted a much-needed entry point for students new to code, and a research resource for scholars and teachers working in media industries, game development and new media.

Contents

1. Game Engine Culture 2. The Mechanics of Play: Situating Game Development 3. Resident Racist: Embodiment and Game Engine Design 4. New Media Ecosystems: Amazon and the Advancing Game Economy 5. Industries at Play: Materiality, Mixed Reality and Mediated Environments 6. Game Engine Architecture: Visualizing Space and Place 7. The Little Engine That Could: Independent Developers and the Global Games Market 8. Queering the Field: Beyond Binary Engine Choices

最近チェックした商品