Planning Continuing Professional Development (Routledge Library Editions: Human Resource Management)

個数:

Planning Continuing Professional Development (Routledge Library Editions: Human Resource Management)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 228 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138287228
  • DDC分類 650.14

Full Description

Continuing professional development (CPD) aims to maintain or improve the quality of professional performance. So far, it tends to have been designed for specific professional groups such as teachers, doctors, architects or engineers. Approaches, as a result, have often been local, separatist or idiosyncratic in nature. This book, first published in 1987, argues that CPD designers should consider strategies used for professional groups other than their own. This title will be useful to anyone with a responsibility for developing and implementing courses and also to practitioners themselves, as well as to students of business studies.

Contents

Introduction; Part One: Profession-Wide Strategies; 1. The Practice Audit Model: A Needs Assessment/Programme Development Process Donna S. Queeney 2. Planning Continuing Medical Education for General Practitioners in the Netherlands Peter A. J. Bouhuijs 3. Planning Continuing Education for Nurses - A Survey of Needs and Developments Jill Rogers; Part Two: Organisation Based Strategies; 4. Planning Continuing Professional Development to Improve Performance Frankie Todd 5. An Architecture for Learning Dr Stewart Harris 6. Teachers' School-Focused Action Research Ian Lewis; Part Three: Practitioner Based Approaches; 7. The Use of Teacher Biographies in Professional Self-Development Peter Woods and Patricia J. Sikes 8. Appraisal of Teacher Performance Dr Terence Keen 9. Learner-Centred Learning for Professional Development John Cowan and Anna Gary; Afterword; Notes on Contributors; Index

最近チェックした商品