Text Editing, Print and the Digital World (Digital Research in the Arts and Humanities)

個数:
電子版価格
¥11,600
  • 電子版あり

Text Editing, Print and the Digital World (Digital Research in the Arts and Humanities)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138272132
  • DDC分類 808.027

Full Description

Traditional critical editing, defined by the paper and print limitations of the book, is now considered by many to be inadequate for the expression and interpretation of complex works of literature. At the same time, digital developments are permitting us to extend the range of text objects we can reproduce and investigate critically - not just books, but newspapers, draft manuscripts and inscriptions on stone. Some exponents of the benefits of new information technologies argue that in future all editions should be produced in digital or online form. By contrast, others point to the fact that print, after more than five hundred years of development, continues to set the agenda for how we think about text, even in its non-print forms. This important book brings together leading textual critics, scholarly editors, technical specialists and publishers to discuss whether and how existing paradigms for developing and using critical editions are changing to reflect the increased commitment to and assumed significance of digital tools and methodologies.

Contents

Contents: Introduction, Marilyn Deegan and Kathryn Sutherland; Part I In Theory: Being critical: paper-based editing and the digital environment, Kathryn Sutherland; The compleat edition, Mats Dahlström; Digital editions and text processing, Dino Buzzetti; The book, the e-text and the 'work-site', Paul Eggert; Open source critical editions: a rationale, Gabriel Bodard and Juan Garcés; Every reader his own bibliographer - an absurdity?, Edward Vanhoutte. Part II In Practice: '... they hid their books underground', Espen S. Ore; The Cambridge Edition of the works of Jonathan Swift and the future of the scholarly edition, Linda Bree and James McLaverty; Editions and archives: textual editing and the 19th-century serials edition (ncse), Jim Mussell and Suzanne Paylor; Digitizing inscribed texts, Charlotte Roueché; Digital genetic editions: the encoding of time in manuscript transcription, Elena Pierazzo; Bibliography; Index.

最近チェックした商品