Black Music, Black Poetry : Blues and Jazz's Impact on African American Versification

個数:

Black Music, Black Poetry : Blues and Jazz's Impact on African American Versification

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138270565
  • DDC分類 811.509896073

Full Description

Black Music, Black Poetry offers readers a fuller appreciation of the diversity of approaches to reading black American poetry. It does so by linking a diverse body of poetry to musical genres that range from the spirituals to contemporary jazz. The poetry of familiar figures such as Paul Laurence Dunbar and Langston Hughes and less well-known poets like Harryette Mullen or the lyricist to Pharaoh Sanders, Amos Leon Thomas, is scrutinized in relation to a musical tradition contemporaneous with the lifetime of each poet. Black music is considered the strongest representation of black American communal consciousness; and black poetry, by drawing upon such a musical legacy, lays claim to a powerful and enduring black aesthetic. The contributors to this volume take on issues of black cultural authenticity, of musical imitation, and of poetic performance as displayed in the work of Paul Laurence Dunbar, Langston Hughes, Sterling Brown, Amiri Baraka, Michael Harper, Nathaniel Mackey, Jayne Cortez, Harryette Mullen, and Amos Leon Thomas. Taken together, these essays offer a rich examination of the breath of black poetry and the ties it has to the rhythms and forms of black music and the influence of black music on black poetic practice.

Contents

Contents: Foreword; Introduction: lyrical aesthetics in African American poetry, Gordon E. Thompson. Part I Authenticity in Black Music and Poetry: 'Original rags': African American secular music and the cultural legacy of Paul Laurence Dunbar's poetry, Ray Sapirstein; Paul Laurence Dunbar and the spirituals, Lauri Ramey; 'Greatest is the song': blues as poetic communication in early Langston Hughes and Sterling A. Brown, John Edgar Tidwell; 'A real, solid, sane, racial something': Langston Hughes's blues poetry, David Chinitz. Part II Jazz: Its Spiritual Lyricism: The funk aesthetic in African American poetry, Tony Bolden; 'Go in the wilderness': the missionary impulse of Michael Harper's poetry, Joseph A. Brown. Part III Lyricism and the Sonic Aesthetic: Amiri Baraka: phenomenologist of jazz spirit, Christopher Winks; Nathaniel Mackey's 'Song of the Andoumboulou': making different music, Scarlett Higgins; Hearing a new musical instrument: Harryette Mullen's critical lyricism, Lisa Mansell. Part IV Transformational Lyricism: 'Taking it out!': Jayne Cortez's collaborations with the Firespitters, Renee M. Kingan; Pops, pygmies, and Pentecostal fire: Sanders and Thomas's 'The Creator has a Master Plan', Michael Coyle; References; Index.

最近チェックした商品