Studio-Based Instrumental Learning (Sempre Studies in the Psychology of Music)

個数:

Studio-Based Instrumental Learning (Sempre Studies in the Psychology of Music)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138248632
  • DDC分類 784.07

Full Description

In Studio-Based Instrumental Learning, Kim Burwell investigates the nature of lesson interactions in instrumental teaching and learning. Studio lesson activity is represented as a private interaction, dealing with skill acquisition and reflecting a tradition based in apprenticeship, as well as the personal attributes and intentions of participants. The varied and particular nature of such interaction does not always lend itself well to observation or - when observed - to easy interpretation. This presents particular problems for practitioners wishing to share aspects of professional knowledge, and for researchers seeking to explain the practice. Focusing on a single case study of two clarinet lessons, Burwell uses video observations and interviews to analyse collaborative lesson activity, through the 'rich transcription' of performance, verbal and nonverbal behaviours. The foregrounded lesson interactions are also contextualised by the background consideration of social, cultural and institutional frameworks. The research is aimed a helping to create a framework that can support reflection among practitioners as they continually develop their work, not only experientially - through the tradition of 'vertical transmission' from one musician to another - but collaboratively, through the 'horizontal' sharing of good practice.

Contents

Chapter 1 Introduction; Chapter 2 The Epistemology of Instrumental Teaching and Learning; Chapter 3 The Instrumental Lesson; Chapter 4 Framing Instrumental Lessons; Chapter 5 Fieldwork Design; Chapter 6 Lesson A; Chapter 7 Lesson B; Chapter 8 Exploring Studio Interactions; Chapter 9 Conclusions;

最近チェックした商品