British Music and Modernism, 1895-1960

個数:

British Music and Modernism, 1895-1960

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 352 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138246027
  • DDC分類 780.9410904

Full Description

Imaginative analytical and critical work on British music of the early twentieth century has been hindered by perceptions of the repertory as insular in its references and backward in its style and syntax, escaping the modernity that surrounded its composers. Recent research has begun to break down these perceptions and has found intriguing links between British music and modernism. This book brings together contributions from scholars working in analysis, hermeneutics, reception history, critical theory and the history of ideas. Three overall themes emerge from its chapters: accounts of British reactions to Continental modernism and the forms they took; links between music and the visual arts; and analysis and interpretation of compositions in the light of recent theoretical work on form, tonality and pitch organization.

Contents

Contents: Introduction, Matthew Riley; Liberal critics and modern music in the post-Victorian age, Matthew Riley; 'A thoroughgoing modern': Elgar reception in the Manchester Guardian 1896-1908, Meirion Hughes; Schoenberg, Roger Fry and the emergence of a critical language for the reception of musical modernism in Britain 1912-1914, Deborah Heckert; Modernism, Diaghilev and the Ballets Russes in London 1911-1929, Gareth Thomas; Modern maritime pastoral: wave deformations in the music of Frank Bridge, Stephen Downes; 'A direct and intimate realization': Holst and formalism in the 1920s, Christopher M. Scheer; Façades for Façade: William Walton, visual culture and English modernism in the Sitwell circle, Tim Barringer; Landscape and distance: Vaughan Williams, modernism and the symphonic pastoral, Daniel M. Grimley; Vaughan Williams's antic symphony, J.P.E. Harper-Scott; Hindemith's disciple in London: Walter Leigh on modern music 1932-1940, Thomas Irvine; Benjamin Britten's 'Pierrot' ensembles, Christopher Dromey; Music for the machines of the future: H.G. Wells, Arthur Bliss and Things to Come (1936), Matthew Riley; Early music and the ambivalent origins of Elisabeth Lutyens's modernism, Laurel Parsons; 'The real thing - at last'? Historicizing Humphrey Searle, Ben Earle; Index.

最近チェックした商品