包含を理解する:コア概念、政策と実践<br>Understanding Inclusion : Core Concepts, Policy and Practice

個数:

包含を理解する:コア概念、政策と実践
Understanding Inclusion : Core Concepts, Policy and Practice

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 206 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138241671
  • DDC分類 371.9046

Full Description

Understanding Inclusion is a rich, comprehensive exploration of inclusion in education, challenging us to think about being 'inclusive' in its broadest sense. It unpicks a wide range of complex themes and issues that impact on educational practice, supporting educational professionals in helping teachers and learners understand difference as the norm, and not the exception.

Underpinned by the latest research, discussion is brought to life through vignettes of real experiences and examples of practice from a range of settings and across continents. Chapters consider crucial aspects of inclusion:




Social inclusion and social class



Global perspectives on culture and identity



Aspirations and social mobility



Relationships and sexual behaviours



Gender equality and diversity



Perceptions of ability and disability



Barriers to learning



Multilingualism in schools



Religion and belief



Restorative justice for inclusion



Inclusion and the arts



Teaching Assistants and inclusion



The central role of leadership.

Written by experts with extensive experience in a range of educational contexts, Understanding Inclusion is designed for all those engaged in understanding the complexities of teaching and learning. With reflective questions and selected reading designed to support further study, it will be essential reading for students on Education Studies and related course, and pre- and in-service teachers.

Contents

Acknowledgements

Introduction

1. Social Inclusion

2. Global Dimension

3. Learners and Learning

4. Identity

5. Religion and Belief

6. Disability

7. Gender

8. Nurturing and Mentoring

9. Lifelong Learning

10. Leadership for Inclusion

11. Sexual Behaviours and Development

12. Inclusion and Teaching Assistants (tbc)

Conclusion

最近チェックした商品