Implementing Occupation-centred Practice : A Practical Guide for Occupational Therapy Practice Learning

個数:
電子版価格
¥6,930
  • 電子版あり

Implementing Occupation-centred Practice : A Practical Guide for Occupational Therapy Practice Learning

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 302 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138238480
  • DDC分類 615.8515

Full Description

This practical text supports occupational therapy students and educators as they navigate the opportunities and challenges of practice learning. Reflecting contemporary and innovative occupation-centred practice, it sets out a step-by-step guide to using this knowledge across a range of settings. The clear structure, templates, examples and strategies it presents demonstrate how contemporary theory can be used to inform and guide practice.

Implementing Occupation-centred Practice is an essential resource for occupational therapy students during their placement preparation and throughout their placement. It also serves as a tool for practice educators who are looking for assistance in structuring learning for their students.

Contents

PART I: Foundations of occupation-centred practice

1 GUIDE TO THE BOOK

2 OCCUPATION-CENTRED PRACTICE AND REASONING

3 OCCUPATIONAL THERAPY THEORIES AND THE OCCUPATIONAL THERAPY PROCESS

4 KEY TOOLS OF THE OCCUPATIONAL THERAPIST: OCCUPATIONAL PROFILING, ACTIVITY ANALYSIS AND OCCUPATIONAL PERFORMANCE ANALYSIS

PART II : Step-by-step guide to the occupational therapy process

5 PREPARING FOR PLACEMENT

6 ESTABLISHING THE CLIENT-CENTRED PERFORMANCE CONTEXT

7 IDENTIFYING CLIENT'S REPORTED AND PRIORITIZED STRENGTHS AND PROBLEMS OF OCCUPATIONAL PERFORMANCE

8 OBSERVING CLIENT'S PERFORMANCE OF PRIORITISED TASKS AND IMPLEMENTING PERFORMANCE ANALYSIS

9 DEFINING AND DESCRIBING TASK ACTIONS THE CLIENT DOES AND DOES NOT PERFORM EFFECTIVELY (DOCUMENTATION)

10 ESTABLISHING, FINALISING OR REDEFINING CLIENT-CENTRED AND OCCUPATION-FOCUSED GOALS

11 CLARIFYING OR INTERPRETING THE REASON(S) FOR CLIENT'S PROBLEMS OF OCCUPATIONAL PERFORMANCE

12 INTERVENTION PHASE

13 RE-EVALUATION FOR ENHANCED AND SATISFYING OCCUPATIONAL PERFORMANCE

PART III: Advice for educators and case studies

14 EDUCATION PRINCIPLES FOR LEARNING

15 CASE STUDIES IN PLACEMENT SETTINGS WITHOUT AN ESTABLISHED OCCUPATIONAL THERAPY ROLE (ROLE-EMERGING)

16 CASE STUDIES IN ROLE-ESTABLISHED PLACEMENT SETTINGS

最近チェックした商品