Migration, Micro-Business and Tourism in Thailand : Highlanders in the City (Routledge Studies in Asian Diasporas, Migrations and Mobilities)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Migration, Micro-Business and Tourism in Thailand : Highlanders in the City (Routledge Studies in Asian Diasporas, Migrations and Mobilities)

  • ウェブストア価格 ¥42,803(本体¥38,912)
  • Routledge(2016/12発売)
  • 外貨定価 US$ 200.00
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 778pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 168 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138210813
  • DDC分類 307.2409593

Full Description

Visitors to Thailand's urban and beach-sided tourist hotspots notice the presence of colourful and predominantly female vendors offering self-made and mass-manufactured products. A high percentage of these vendors are members of the highland ethnic minority group of Akha who have become micro-entrepreneurs or self-employed street vendors. The work and everyday life experiences of these ethnic minority migrants are situated at the intersections of tourism, migration, and the informal sector.

This book investigates the social, economic, and political embeddedness of street vendors in urban tourist contexts in Thailand. Based on extensive field research, it presents a detailed analysis of urban-directed mobility patterns and revealing strategies and dilemmas in the urban souvenir business. Focusing on the development of urban ethnic minority souvenir stalls run mostly by people belonging to the highland group of Akha, the author explains the spatial expansion of ethnic businesses and assesses the economic and political obstacles micro-entrepreneurs are confronted with. The book offers an understanding of the everyday practices and social relations of and between unequally powerful actors related to ethnic minority tourism in urban contexts, and systematically integrates individual and collective action into socio-economic and politico-institutional contexts.

A significant contribution to migration and ethnic minority studies in the Thai and Asian urban tourism context, the book will be of interest to researchers in the fields of Southeast Asian studies, tourism, migration, and ethnic minority studies.

Contents

1. Ethnic Minorities and Street Vendors in Thailand's Tourist Areas

2. Conceptual Foundations and Methodology

3. Thailand and the Ethnic Minority Context

4. Ethnic Tourism and the Evolvement of Micro-Businesses in Urban Contexts

5. Opportunities and Constraints

6. Differences within: Migration, Vending, and Gender

7 Social Dimensions of Economic Action

8. Strategies and Dilemmas in the Field of Urban Souvenir Businesses

最近チェックした商品