語用論の基本<br>Pragmatics: the Basics (The Basics)

個数:
電子版価格
¥4,550
  • 電子版あり

語用論の基本
Pragmatics: the Basics (The Basics)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138193864
  • DDC分類 401.45

Full Description

Pragmatics: The Basics is an accessible and engaging introduction to the study of verbal and nonverbal communication in context.

Including nine chapters on the history of pragmatics, current theories, the application of pragmatics, and possible future developments in the field, this book:




Offers a comprehensive overview of key ideas in contemporary pragmatics and how these have developed from and beyond the pioneering work of the philosopher Paul Grice;



Draws on real-world examples such as political campaign posters and song lyrics to demonstrate how we convey and understand direct and indirect meanings;



Explains the effects of verbal, nonverbal, and multimodal communication and how the same words or behaviour can mean different things in different contexts, including what makes utterances more or less polite;



Highlights key terms and concepts throughout and provides chapter-end study questions, further reading suggestions, and a glossary.

Written by an experienced researcher and teacher, this book will be an essential introduction to this topic for all beginning students of English Language and Linguistics.

Contents

List of figures and tables; Acknowledgments; Conventions; Preface; 1. Introduction: the very basics; 2. Meaning more than we say: Grice's suggestion; 3. Adjusting the maxims: neo-Gricean pragmatics; 4. Principles and heuristics: relevance theory; 5. Managing interaction: (im)politeness; 6. What words can do: speech acts; 7. Beyond words: prosody; 8. Beyond words: nonverbal and multimodal communication; 9. The future: developing pragmatic theories; Glossary; References; Bibliography

最近チェックした商品