Glue Ear : An essential guide for teachers, parents and health professionals

個数:
電子版価格
¥6,339
  • 電書あり

Glue Ear : An essential guide for teachers, parents and health professionals

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 89 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138177017
  • DDC分類 371.912

Full Description

Glue Ear is a common condition among young children but until recently its long-term effects on learning and achievement weren't fully understood. Lindsay's research has demonstrated that there is a significant link between Glue Ear, speech and language and dyslexia. This book will help teachers to understand the implications of temporary hearing loss, and demonstrate how to be proactive as well as reactive in tackling the issues. This book will also be helpful to health professionals who may be aware of the medical implications of Glue Ear but not the educational reverberations. A separate section for parents enables teachers/health visitors/GPs to access information to copy and give out to families.

Contents

Introduction; Chapter 1 What does glue ear mean to children and their families?; Chapter 2 Symptoms, treatments and guidance for parents; Chapter 3 How is glue ear linked to learning and dyslexia?; Chapter 4 Speech and language development; Chapter 5 What is dyslexia?; Chapter 6 Spotting the signs of overlapping conditions and taking appropriate action; Chapter 7 Reading, glue ear and dyslexia; Chapter 8 Specific indicators of dyslexia; Chapter 9 General and specific teaching strategies for the classroom; Chapter 10 Issues of self-esteem; Chapter 11 Listening to the children; Chapter 12 Planning for the learner's educational needs; Chapter 13 Working with parents;