Perspectives on Behaviour : A Practical Guide to Effective Interventions for Teachers (2ND)

個数:

Perspectives on Behaviour : A Practical Guide to Effective Interventions for Teachers (2ND)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 128 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138132795
  • DDC分類 371.5

Full Description

This book is a practical guide to the following eight perspectives on behaviour:



biological -

focusing on biological and biochemical processes in accounting for behaviour;
behavioural
(or behaviourist) - focusing on overt, observable and measurable behaviours and their reinforcement in accounting for behaviour;
cognitive
(or cognitive-behavioural) - focusing on cognitive processes (beliefs, attitudes, expectations and attributions) in accounting for behaviour; combines both the cognitive and the behavioural perspective;
social learning
- focusing on observational learning, perceived self-efficacy and expectancies in accounting for behaviour;
psychodynamic
- focusing on unconscious conflicts in early childhood as accounting for current behaviour;
humanistic
- focusing on low self-esteem and problems in coping with and exploring feelings in accounting for behaviour;
ecosystemic
- focusing on positive and negative interactions between teachers and students within the school and those that externally affect the school; these interactions are seen as accounting for behaviour;
ecological
- focusing on the influence of systems and the environment in accounting for behaviour.The aim of the book is to enable the reader to develop a structured approach to emotional and behavioural problems by drawing on one or more of the above perspectives.

Contents

Chapter 1 The biological perspective; Chapter 2 The behavioural perspective; Chapter 3 The cognitive-behavioural perspective; Chapter 4 The social learning perspective; Chapter 5 The psychodynamic perspective; Chapter 6 The humanistic perspective; Chapter 7 The ecosystemic perspective; Chapter 8 The ecological perspective;

最近チェックした商品