ポストヒューマン時代の学習の理論<br>Posthumanist Learning : What Robots and Cyborgs Teach us about Being Ultra-social

個数:
電子版価格
¥9,934
  • 電子版あり

ポストヒューマン時代の学習の理論
Posthumanist Learning : What Robots and Cyborgs Teach us about Being Ultra-social

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 350 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138125186
  • DDC分類 006.3

Full Description

In this text Hasse presents a new, inclusive, posthuman learning theory, designed to keep up with the transformations of human learning resulting from new technological experiences, as well as considering the expanding role of cyborg devices and robots in learning. This ground-breaking book draws on research from across psychology, education, and anthropology to present a truly interdisciplinary examination of the relationship between technology, learning and humanity.

Posthumanism questions the self-evident status of human beings by exploring how technology is changing what can be categorised as "human". In this book, the author applies a posthumanist lens to traditional learning theory, challenging conventional understanding of what a human learner is, and considering how technological advances are changing how we think about this question. Throughout the book Hasse uses vignettes of her own research and that of other prominent academics to exemplify what technology can tell us about how we learn and how this can be observed in real-life settings.

Posthumanist Learning is essential reading for students and researchers of posthumanism and learning theory from a variety of backgrounds, including psychology, education, anthropology, robotics and philosophy.

Contents

Foreword

Chapter 1: Introduction

Vignette 1 Jibo

Vignette 2 The robot is present

Chapter 2: Posthumanist learning in education

Vignette 3. The Lamentations of an Uneducated Daughter

Vignette 4: Fair in Kelly Writers House

Chapter 3 Emotional Collectives

Vignette 5: Meeting the Mars Path Finder

Vignette 6: Particle in cigar-entanglements

Chapter 4. Robots in a storied world

Vignette 7: Olimpia's yawns

Vignette 8: Telenoid in the lab

Chapter 5: The Materiality of Words

Vignette 9: Becoming physicists

Vignette 10: What robots are really like

Chapter 6: Socio-material concept formation

Vignette 11: Materialising robots

Chapter 7: Collective of collectives

Vignette 12. The Silent Drawing

Chapter 8: Learning with cyborg technology

Vignette 13: Feeling the world

Chapter 9: Extended mindful bodies

Vignette 14: The ship collective

Chapter 10: Sociality by Proxy

Vignette 15: Learning like Tay

Vignette 16: The clash of ultra-socials

最近チェックした商品