批判的教育学とマルクス、ヴィゴツキー、フレイレ:現象的形式と教育的アクションリサーチ<br>Critical Pedagogy and Marx, Vygotsky and Freire : Phenomenal Forms and Educational Action Research

個数:

批判的教育学とマルクス、ヴィゴツキー、フレイレ:現象的形式と教育的アクションリサーチ
Critical Pedagogy and Marx, Vygotsky and Freire : Phenomenal Forms and Educational Action Research

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 163 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781137562432
  • DDC分類 370.115

Full Description

This book explores Marx's theory of the phenomenal forms in relation to critical pedagogy and educational action research, arguing that phenomenal forms pose a pedagogical obstacle to any endeavour that seeks to expand an individual's awareness of the larger social whole.

Contents

Introduction: The Pedagogical Obstacle of the Phenomenal Forms PART I: MARX, FREUD, PEDAGOGY 1. Beyond The Ignorant Schoolmaster. On Education, Marxism, and Psychoanalysis PART II: EPISTEMOLOGY, CRITICAL PEDAGOGY, AND LIBERAL PRINCIPLES 2. The Pedagogical Problem: Vygotsky's Encounter with Marx's Phenomenal Forms 3. The Pedagogical Solution: Freire's Critical Pedagogy and Social Democracy PART III: THEORY AND PRACTICE OF EDUCATIONAL ACTION RESEARCH 4. The Critical Potential of John Elliott's Liberal Pedagogy 5. A Practical Case of Participatory Meta-Action Research

最近チェックした商品